Atracció digital, dCin(fini)ta, dResina fossilitzada produïda pels arbres de coníferes, de Júlia Román Márquez. Categoria generalCiutat Futurista, de Luz Carime Gil Herrera, Carlos Roldan i Nilo Cornejo. Categoria microMirada, de José Vicente Navarro Gascón. Categoria microVel de Flor, de Francisco Javier Domínguez García. Categoria agricultura sostenibleDe nassos, de María Carbajo Sánchez i Jose Pedro Santos. Categoria ciència i tecnologia de materials
Atracció digital, d'Antonio Luis Martínez Cano. Categoria general
Cin(fini)ta, d'Alejandro Ruiz de la Puente, Angel Ruiz de la Puente. Categoria de física i ciències de l'espai
Mirada, de José Vicente Navarro Gascón. Categoria micro

PATROCINIS > INVESTIGACIÓ I DOCÈNCIA

La catorzena edició de FOTCIENCIA ens torna a regalar imatges espectaculars

La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) ha celebrat, juntament amb el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i el patrocini, un any més, de la Fundació Jesús Serra, la catorzena activitat de fotografia FOTCIENCIA, l’objectiu del qual és apropar la ciència a la ciutadania i generar interès per ella des d’una perspectiva artística.

Un comitè format per professionals relacionats amb la fotografia, la microscòpia i la ciència en general ha seleccionat les imatges guanyadores, que s’han repartit entre les modalitats general, micro, agricultura sostenible, alimentació i nutrició, i la ciència a l’aula. Les fotografies escollides es van poder votar en línia mitjançant la web del certamen (www.fotciencia.es).

En la modalitat general, van ser seleccionades dues fotografies: Atracción digital, d’Antonio Luis Martínez Cano, una imatge que mostra com un raig d’aigua modifica la trajectòria en entrar en contacte amb un dit, i Resina fosilizada producida por los árboles de coníferas, de Júlia Román Márquez, on es retrata un fragment d’ambre compost de resina vegetal fossilitzada.

Per la seva part, en la modalitat micro, han estat escollides Mirada, de José Vicente Navarro Gascón, i Ciudad futurista, de Luz Carime Gil Herrera, Carlos Roldán i Nilo Cornejo.

Per últim, en la modalitat agricultura sostenible, es va seleccionar Velo de flor, de Francisco Javier Domínguez García; en la d’alimentació i nutrició, De narices, de María Carbajo Sánchez i José Pedro Santos; i en la modalitat la ciència a l’aula, Cin(fini)ta, d’Alejandro Ruiz de la Puente i Ángel Ruiz de la Puente.

Més informació sobre les fotografies seleccionades

Les fotografies escollides pel comitè a l'activitat FOTCIENCIA s’inclouen a un catàleg i formen part d’una exposició itinerant que visitarà diferents museus i centres d’Espanya durant l’any 2017.

Al vídeo següent podreu visualitzar les fotografies seleccionades.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)