PATROCINIS > INVESTIGACIÓ I DOCÈNCIA

Institut d'Astrofisica de Cànaries (IAC)

Programa Investigadors Visitants Fundació Jesús Serra

L’IAC és un centre d’investigació espanyol de caràcter internacional. Compta amb dos seus i dos observatoris —l’Observatori del Teide, a Tenerife, i l’Observatori del Roque de los Muchachos, a La Palma—, els quals conformen, en conjunt, l’Observatori Nord Europeu (ENO, per les sigles en anglès).

És a la seu central, situada a La Laguna, on es porta a terme la major part del treball del personal científic, tecnològic i de suport de l’IAC, i on es troben les instal·lacions per al desenvolupament d’instrumentació científica. La segona seu de l’IAC, el CALP, situada a La Palma, disposa d’oficines per als astrònoms i el personal encarregat de la gestió de les instal·lacions telescòpiques, a més del Gran Telescopi CANÀRIES, de la Col·laboració MAGIC i del superordinador LaPalma.

L’objectiu del Programa d’Investigadors Visitants, impulsat per la Fundació Jesús Serra, és el d’atraure investigadors de prestigi amb l’objectiu que puguin realitzar una estada a l’IAC. D’aquesta manera, el programa té com a propòsit que els investigadors seleccionats puguin treballar en els seus projectes d’investigació astrofísica i de desenvolupament tecnològic a les instal·lacions de l’Institut per contribuir, així, a la creació de xarxes internacionals d’investigació i a la generació de contactes científics.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)