Levon Avagyan - Guanyador del Concurs Maria Canals 2017
Mateusz Borowiak - Guanyador del Concurs Maria Canals 2011

PATROCINIS > MÚSICA I POESIA

Concurs Internacional de Música Maria Canals

Des de la Fundació Jesús Serra ajudem a potenciar la carrera musical dels joves pianistes guanyadors del prestigiós Concurs Internacional Maria Canals, atorgant-los un premi que consisteix en una gira de concerts en diverses ciutats.

El Concurs Internacional Maria Canals, iniciat el 1954 per la pianista Maria Canals i el seu marit i escriptor Rossend Llates, cerca afavorir la projecció de l'excel.lència musical i artística mitjançant el recolzament a joves talents de tot el món. Des de l'any 1954 ha comptat amb la participació de més de 7.000 concursants de més d'un centenar de països dels cinc continents amb la col·laboració desinteressada de 180 jurats d'arreu del món.

El Maria Canals ha facilitat el llançament professional i la consagració de molts dels més prestigiosos pianistes de les últimes décades. El Maria Canals està considerat un certàmen de referència mundial i és el degà dels concursos a Espanya, essent un dels primers del món en ser acceptat per la Federació Mundial de Concursos Internacionals de Música el 1958.

Durant el concurs, més de 100 famílies de Barcelona cedeixen els seus pianos i obren les seves cases perquè hi estudiin els concursants mentre es convoquen totes les proves que sempre es realitzen al Palau de la Música Catalana.

Levon Avagyan - 2017
L’edició del 63 Concurs Maria Canals 2017 la va guanyar el pianista armeni Levon Avagyan, que també es va emportar el premi del públic, que consistia 25 hores de gravació i edició. Avagyan va estudiar al Yerevan State Convservatory a la seva ciutat natal, Yerevan (Armènia) de la mà del professor Vagharshak Harutyunayan. A partir de 2010 es va formar amb Milana Chernyavska a la University of Music and Performing Arts of Graz, Àustria.

Avagyan ha guanyat recentment més de deu competicions internacionals, incloent el primer premi de competició internacional de piano Forum per Tasti a Eslovàquia, el primer premi en la competició internacional de piano Roberta Gallinari a Itàlia, el segon premi en la XVIII competició internacional de piano a Santa Cecilia (Portugal) i el segon premi en la competició internacional Isidor Bajic de Sèrbia, a les que ara pot sumar el recent primer premi al prestigiós Concurs Maria Canals.

Les seves actuacions més recents inclouen concerts amb la Orquesta Sinfónica de Madrid, la Orquestra Nacional de Catalunya, la Royal Orquestra Simfònica de Sevilla, la Orquestra Simfònica de Granada, la Simfònica de Bilbao i Tenerife, la Simfònica de Porto o la Filharmònica de Belgrad, entre d’altres. Avagyan participa assíduament en festivals de prestigi como el Kissinger Sommer, el Junge Künstler o el Gstaad Menuhin Festival a Suïssa, entre d’altres.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)