PATROCINIS > MÚSICA I POESIA

MEMBRES DEL JURAT DE POESIA 2017

Josefa Contijoch i Pratdesaba (Manlleu, 1940). Escriptora catalana, filla d’una família d’impressors i llibreters. Va estudiar comerç i idiomes a les Germanes carmelites de Manlleu i Filologia a la Universitat de Barcelona. Entre les seves obres de poesia destaquen Quadern de vacances, una lectura d’El Segon sexe (1983; Premi Miquel Martí i Pol de poesia), Ales intactes (1996; Premi de Poesia Salvador Espriu 1994), Les lentes il·lusions  (2001; premi Màrius Torres 2000) i Congesta (2007). D’entre la seva obra narrativa destaquen entre d’altres Potala (1986), La dona liquada (1990), Els dies infinits (2001), i Sense alè (2012; Premi Ciutat de Barcelona 2012, Premi de la Crítica Serra d’Or 2013 i premi Joan Crexells 2013). També ha escrit literatura infantil i ha traduït obres del francès, i va ser cofundadora del Comitè d’Escriptors del PEN Club Català (associació d’escriptors que promou la literatura i defensa la llibertat d’expressió). Aquest any 2016 Josefa ha estat a més distingida amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya, en reconeixement a tota la seva obra.

Dante Bertini va néixer a Buenos Aires. Allà va ser dibuixant quotidià del diari La Opinión i col·laborador esporàdic de Ràdio Municipal, les revistes Somos  i Tía Vicenta i el diari Clarín. Entre altres activitats, va realitzar escenografies i vestuaris per a Oscar Araiz, Néstor Tirri i el teatre Di Tella. Nacionalitzat espanyol, des de 1975 viu i treballa a Europa. Il·lustrador de diversos mitjans (Cinemanía, El Periódico, Rolling Stones, Cuadernos de pedagogía, La il.Ilustració, ABC, entre d’altres). Ha publicat els llibres de poemes Eros desencadenado, Amorimás, Tantos poemas tontos y Carne sobre las brasas. Com a narrador destaca la seva novel·la El hombre de sus sueños (1993; Premi La sonrisa vertical d’editorial Tusquets) i Salvajes mimosas (1994). És membre de la Junta Directiva de l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya.

Ricardo Fernández Aguilà (Barcelona, 1951). Llicenciat en Filologia Hispànica, professor i traductor. Autor del llibre Un Fernandes entre banderas (Ed.Península), també ha realitzat estudis introductoris i traduccions en els llibres El diálogo con el insconciente: Antonio Machado d’Antoni Pascual Piqué (Ed. Obelisco) y 32 poemas de Màrius Torres (Ed. Huerga y Fierro.). Ha dut a terme El despertar de la conciencia a través de la poesía, un projecte en forma de cursos i xerrades per ciutats com Barcelona, Moià o Madrid que buscaven la inspiració per la poesia en diferents etapes de la vida. És autor del blog de relats basats en fets reals unentendernoentendiendo.

Ángel Gil Cheza (Vila-real, 1974) és escriptor, músic i editor. Entre la seva narrativa, de prosa moderadament lírica, compta amb les novel·les Pez en la hierba, El hombre que arreglaba las bicicletas i La lluvia es una canción sin letra. Com a editor de taula ha treballat amb editorials d’enorme calat com Edhasa, Ediciones B, Plataforma, Edebé, RBA i Peter Lang, a més de serveis de publicacions universitaris. També és editor de la revista acadèmica digital Kult-ur i ha coordinat publicacions col·lectives de ficció com la novel·la Malson daurat, i diversos cursos d’escriptura. La seva trajectòria com a músic va començar precoçment com baterista i es va consagrar més tard com a lletrista, compositor i cantant. D’aquella etapa de joventut queden els treballs Futuro i Con la miel en los labios. Ara és integrant de la formació musical Bonjour Potemkin a la guitarra i la veu.

Pía Serra Calderón (Barcelona, 1978). Neta d’En Jesús Serra i Santamans. Membre del jurat del Concurs de Poesia “Fundació Jesús Serra” des de la III edició del concurs al 2010.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)