PATROCINIS > SOLIDARITAT

Mans Unides: una bona educació, un futur esperançador

La situació del sistema educatiu a Haití, el país més pobre del continent americà, es caracteritza per la precarietat: la taxa d'alfabetització és d'un 57%, l'oferta escolar és molt dèbil en el medi rural, aproximadament mig milió de nenes i nens no tenen accés a una educació bàsica, la formació acadèmica dels docents resulta insuficient en molts casos…

I és que, malgrat els esforços del Ministerio de Educación Nacional y Formación Profesional (MENFP), la situació del país caribeny en matèria d'educació segueix sent preocupant, ja que la dèbil o nul·la formació dels docents (entre la resta de factors indicats) impedeix que l'ensenyament rebut pels alumnes assoleixi els nivells de qualitat necessaris. A més, el país disposa de molt pocs docents, la qual cosa dificulta encara més la consecució dels objectius establerts per organitzacions com el MENFP i Foi et Joie Haïti.

Davant d'aquest panorama, Manos Unidas i la Fundació Jesús Serra s'han unit per perseguir un objectiu molt clar: millorar la qualitat educativa a la regió nord-oest d'Haití, on només existeix un centre escolar.

Per aconseguir-ho, els objectius d'aquesta col·laboració consisteixen a consolidar i unificar criteris pedagògics i de gestió escolar a les escoles que conformen la xarxa educativa de Foi et Joie Haïti i d'aquelles que vulguin aspirar a formar-ne part a la regió nord-oest del país caribeny.

Es preveu que, gràcies a la intervenció de Manos Unidas i la Fundació Jesús Serra, que s'efectuarà d'acord amb tres eixos d'acció principals (l'organització escolar i comunitària, la dinamització del professorat i la dinamització curricular), 103 persones (85 docents i 18 directors) seran beneficiàries directes del programa i un total de 2.040 (els alumnes i les alumnes) ho seran indirectament.

Sens dubte, el motor de desenvolupament d'un país resideix al seu sistema educatiu, i la Fundació Jesús Serra aposta per contribuir, així, a retornar l'esperança d'un futur millor a un país que, des del gravíssim terratrèmol de 2010, segueix lluitant per recuperar-la.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)