© Ramon Pereiro

PATROCINIS > SOLIDARITAT

Projecte de Metges sense Fronteres a Guinea Bissau

Guinea Bissau ha passat, des de la seva independència l'any 1973, per nombrosos episodis sociopolítics que, malauradament, han afectat el gairebé milió i mig d'habitants que viuen a un país que ocupa el lloc 178 de 188 del rànquing mundial establert per l'Índex de Desenvolupament Humà. La població d'aquest estat africà ha de sobreviure amb menys d'un dòlar al dia en un lloc on les institucions públiques són quasi inexistents.

Entre els habitants de Guinea Bissau, els nens són els més desprotegits. Els índexs de mortalitat infantil i neonatal són extremadament alts i, entre les causes més comunes, hi ha la malària i les malalties respiratòries, afeccions que es podrien prevenir i curar amb l'atenció mèdica adient.

Per aquest motiu, Médicos sin Fronteras, amb la col·laboració de la Fundació Jesús Serra, ha iniciat l'any 2016 (amb una durada estimada de cinc anys) el projecte Hospital Nacional Simão Mendes a Guinea Bissau, l'objectiu del qual és reduir la mortalitat infantil gràcies a l'atenció sanitària en el centre mèdic de referència del país.

D'aquesta manera, gràcies a aquest projecte, no només es podran reduir els indicadors de mortalitat, sinó que, també, es podrà formar el personal mèdic del país amb l'objectiu de garantir que disposa dels coneixements necessaris per combatre les malalties que amenacen els més petits de la zona.

Segueix-nos:

Comparteix aquesta notícia:

Fundació Jesús Serra · Avda. Alcalde Barnils, 63 · 08174 Sant Cugat del Vallès (Barcelona)