XIII Concurs de Poesia de la Fundació Jesús Serra

Organitzat des de l’any 2007 per la Fundació Jesús Serra. El seu objectiu és impulsar la creació poètica en llengua castellana i catalana. Durant onze edicions, s’han presentat un total de 12.000 poemes d’autors de més de 30 nacionalitats diferents.

Participa

Objectius del concurs de poesia

Impulsar la creació poètica en català i castellà

Des de la seva primera edició, el Concurs de Poesia de la Fundació Jesús Serra s’ha proposat difondre l’art de la poesia a través de diferents activitats culturals. Amb la finalitat d’impulsar la seva creació, hem volgut premiar poemes en català i castellà d’autors novells, que seran valorats per un prestigiós jurat.

Expandir la poesia a totes les edats i nacionalitats

La poesia és un art del qual tots podem gaudir. És per aquesta raó que al certamen de poesia poden optar persones de qualsevol nacionalitat amb obres en castellà i català. A més, abracem totes les edats en les nostres categories: de 10 a 13 anys, de 14 a 17 i a partir dels 18.

Donar continuïtat al llegat de Jesús Serra

Jesús Serra Santamans, fundador del Grupo Catalana Occidente, va dedicar la seva vida al món de les assegurances. No obstant això, com a bon humanista, va conrear apassionadament l’art i la poesia. Així, la nostra obstinació per fomentar la creació poètica pretén retre-li homenatge i donar continuïtat al seu llegat.

Jurat

Josefa Contijoch i Pratdesaba

Escriptora. Premi de Poesia Miquel Martí i Pol 1981, Premi de Poesia Salvador Espriu 1994

Elena Medel Navarro

Escriptora i editora. Premi Loewe creació Jove 2014 , Premi Fundació Princesa de Girona de les Arts i les Lletres 2016.

David Castillo Buïls

Escriptor, Premi Ciutat de Gandia 2019, Premi Joanot Martorell 2019, Premi Carles Riba 1997, Premi Crexells 1999, Premi Sant Jordi 2001.

Alejandro Krawietz Rodríguez

Poeta, crític d’art i literatura, programador i gestor cultural.

Ricardo Fernández Aguilá

Escriptor, traductor i professor.

Carlos Zanón

Poeta, novel·lista, articulista, crític musical i literari, guionista i lletrista.

Pía Serra Calderón

Actua com a secretària i portaveu del jurat.