Coneix-nos

La fundació

Història

La nostra fundació va néixer al si del Grup Catalana Occident l'any 1998 amb la missió de canalitzar les tasques de patrocini i mecenatge que l'asseguradora ha anat desenvolupant durant tot un segle. El nom original, Fundació Catalana Occident, es va substituir per l'actual, Fundació Jesús Serra, el 2006 com a homenatge a la figura de Jesús Serra Santamans, fundador de l'empresa i ferm defensor, des de l'àmbit privat, de l'esperit i els valors humanitaris a favor de la societat.

En aquesta nova etapa, la nostra fundació segueix el camí que va marcar el nostre impulsor i promou actualment un gran nombre de projectes d'investigació i docència, accions culturals, activitats esportives i iniciatives solidàries, tant pròpies com en col·laboració amb altres institucions, amb la finalitat d'impulsar la labor i el compromís del Grup Catalana Occident amb la societat.

Entre els diferents projectes que es desenvolupen, destaquen les tasques enfocades a potenciar el talent dels nens i els joves sense recursos a través d'iniciatives musicals com “¡Me toca!”o programes de beques d'entitats com ara la Deusto Business School, la Fundació ESADE o África Digna, a Kenya; els projectes dirigits per fomentar la poesia, sobretot als més joves, com el nostre concurs anual de poesia; els projectes que se centren en donar suport a la investigació i la difusió de la ciència a través d'activitats com el Premi a la Investigació Fundació Jesús Serra o el patrocini d'iniciatives dirigides als joves amb discapacitat, com, per exemple, els programes de formació universitària i d'emprenedoria que es coordinen amb Fundación Prevent; l'impuls de la carrera musical dels guanyadors del Concurs Internacional de Música Maria Canals; l'organització de jornades d'esport adaptat juntament amb la FEDDF per sensibilitzar els més joves sobre les dificultats que es troben les persones amb discapacitat o el desenvolupament d'activitats esportives per a familiars amb discapacitat dels treballadors i mediadors del Grup Catalana Occident, a més de la col·laboració amb entitats d'ajuda social a les persones més necessitades com Metges sense Fronteres, Mans Unides o la Fundació Balia.

Organització

President: Federico Halpern

Directora general: Laura Halpern

Subdirectora: Susana Codina

Responsable d'Administració i Documentació: Nadia Naharro

Directora d'Esdeveniments i Comunicació: Elena Sevilla

Objectius

La nostra fundació treballa per ajudar a aconseguir una societat millor per a tothom mitjançant valors com la solidaritat, l'esforç i el treball en equip. Ens inspira la consciència humanitària que caracteritzava Jesús Serra Santamans, fundador del Grup Catalana Occident.

L'esperit humà i emprenedor del nostre fundador ens ha animat a impulsar, any rere any, una gran quantitat de projectes, com ara programes d'investigació, accions culturals, torneigs benèfics i altres activitats amb què es concedeixen beques als estudis i es fomenten moltes iniciatives socials amb un enfocament envers la integració, la promoció dels drets humans i el progrés de la societat.

Algunes de les entitats que reben el suport de la Fundació Jesús Serra són la Fundació d'Investigació Cardiovascular, el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), la Fundació ESADE, la Federació Espanyola d'Esports de Persones amb Discapacitat Física (FEDDF), el Centre d'Esports d'Hivern Adaptats (CDIA), Mans Unides, Metges sense Fronteres, Fundación Prevent o el Banc d'Aliments.

El nostres plans de futur presenten un creixement constant i donen continuïtat a la nostra tasca de mecenatge de grans iniciatives per a diversos col·lectius, el desenvolupament de nous projectes i l'ampliació de l'àrea d'actuació per crear un somriure en les persones que més ho necessiten.

Grup Catalana Occident

Els pilars del Grup Catalana Occident es remunten a la constitució de la Societat Catalana d'Assegurances Contra Incendis a Prima Fixa l'any 1864. En el seus inicis, fa més de 150 anys, la companyia va créixer molt fins a la dècada dels anys 50 del segle XX. Cal tenir en compte que es tracta d'una fita increïble, atesa la complexitat del context d'una època convulsa de guerres i canvis polítics constants.

Tanmateix, l'enlairament definitiu de l'empresa es va produir a meitat del segle XX, amb la direcció i la visió empresarial de Jesús Serra Santamans, que va expandir el Grup per tot Espanya, juntament amb l'àmbit d'actuació i la gamma de productes, que ara cobrien totes les necessitats de famílies i empreses.

Avui dia, el Grup Catalana Occident és una de les empreses d'assegurances més grans del país gràcies a la seva dilatada experiència, una solvència històrica contrastada i una gestió coherent i rendible. A més, cotitza en borsa i presenta un holding amb empreses tan importants com Atradius, que opera a gairebé 40 països.

El Grup Catalana Occident s'ha consolidat com un dels líders del sector de les assegurances a Espanya i de l'assegurança de crèdit arreu del món. Amb més de 7.000 treballadors, un creixement constant i una gran implantació, la seva presència s'estén a més de 50 països i ofereix serveis a més de 4 milions de clients. La seva xarxa consta de 1.600 oficines i de prop de 19.000 mediadors. Actualment ocupa la sisena posició en el mercat espanyol i la segona a escala mundial en l'assegurança de crèdit.

Per obtenir més informació sobre els productes i els serveis que ofereix el Grup Catalana Occident, visita el web www.grupocatalanaoccidente.com.

Descobreix la figura de Jesús Serra Santamans

Jesús Serra és conegut, fonamentalment, per haver fundat el Grup Catalana Occident i per haver dedicat la seva vida professional al món de les assegurances, motiu pel qual es va convertir en una de les personalitats més rellevants del sector a Espanya.

Posseïdor d'un talent empresarial extraordinari, durant la seva extensa trajectòria també va fundar, a més del Grup, altres companyies i institucions de gran rellevància i va ser l'impulsor de múltiples projectes, als quals sempre va aportar l'esperit positiu i visionari que el va fer mereixedor de nombroses distincions.

Durant tota la seva vida va mantenir un interès especial per les arts ―va cultivar amb passió la música i la poesia― i els esports, que no només va practicar, sinó que també va promoure de forma activa a través de diverses iniciatives.

Tanmateix, si alguna cosa el caracteritzava era el seu gran esperit humanitari, especialment sensibilitzat envers els més necessitats i reflectit en la intensa tasca social que sempre va estar present en la seva trajectòria, tant professional com personal. A la Fundació mantenim viva la seva obra social a través dels diversos projectes de caràcter educatiu, artístic, esportiu, social i d'investigació que desenvolupa.

Comptes anuals

Comptes anuals abreujats 2017