Copa d'Espanya inclusiva d'esquí alpí

Copa d'Espanya inclusivad'esquí alpí

La Fundació, en col·laboració amb el Centre d'Esports d'Hivern Adaptats (CDIA),  van organitzar l'únic circuit Espanya d'esquí alpí inclusiu, on van participar i conviure esportistes amb discapacitat i sense. La proposta es va centrar en la participació de totes les categories d'esport adaptat i de les categories d'U10, U12 i Masters d'esportistes sense discapacitat, amb l'objectiu de tenir una competició d'àmbit estatal en què es pugui donar visibilitat a la inclusió i la normalització dels esports d'hivern.

Aquesta prova també és puntuable per als circuits de la Copa d'Espanya d'Esquí Adaptat, la Copa d'Espanya Inclusiva FEDDF-FEDPC-RFEDI, el Campionat d'Euskadi Adaptat i la Copa d'Espanya Infantil i Masters.

Els objectius de la Copa d'Espanya van estar basats en desenvolupar una competició integrada que sigui un referent en l'àmbit nacional i fomentar la convivència d'esportistes amb discapacitat i sense, per cercar la normalització a través de l'esport. En final de la jornada es va organitzar un piscolabis amb petites ponències i testimonis d'esportistes amb diverses capacitats per reivindicar la rellevància de l'esport en la normalització de la discapacitat, ja sigui física, intel·lectual o sensorial, i conscienciar sobre aquest fet.

Durant el 2022 es van celebrar diverses edicions:

• 29 i 30 de gener a Baqueira Beret (Lleida) - Finalitzat
  • 26 i 27 de març a Sierra Nevada (Granada) - Finalitzat
  • 2 i 3 d'abril a Formigal (Osca) - Finalitzat.