Copa d'Espanya inclusiva d'esquí alpí

Copa d'Espanya inclusivad'esquí alpí

La Fundació organitzarà, en col·laboració amb el Centre d'Esports d'Hivern Adaptats (CDIA), l'únic circuit Espanya d'esquí alpí inclusiu, en què participaran i conviuran esportistes amb discapacitat i sense. La proposta se centrarà en la participació de totes les categories d'esport adaptat i de les categories d'U10, U12 i Masters d'esportistes sense discapacitat, amb l'objectiu de tenir una competició d'àmbit estatal en què es pugui donar visibilitat a la inclusió i la normalització dels esports d'hivern.

Aquesta prova és puntuable per als circuits de la Copa d'Espanya d'Esquí Adaptat, la Copa d'Espanya Inclusiva FEDDF-FEDPC-RFEDI, el Campionat d'Euskadi Adaptat i la Copa d'Espanya Infantil i Masters.

Els objectius de la Copa d'Espanya es basen a desenvolupar una competició integrada que sigui un referent en l'àmbit nacional i fomentar la convivència d'esportistes amb discapacitat i sense, per tal de promoure la normalització a través de l'esport. El final de la jornada s'organitzarà un piscolabis amb petites ponències i testimonis d'esportistes amb diverses capacitats per reivindicar la rellevància de l'esport en la normalització de la discapacitat, ja sigui física, intel·lectual o sensorial, i conscienciar sobre aquest fet.

Durant el 2023 se celebraran les edicions següents:

• 28 i 29 de gener a Baqueira Beret (Lleida)
  • 25 i 26 de febrer a Sierra Nevada (Granada)
  • 24, 25  i 26 de març a Formigal (Osca)