Fotciencia 2019-2020

Certamen de fotografia científica FOTCIENCIA

La fotografia és una eina fonamental per a la ciència, ja que permet enregistrar elements que l'ull no percep i, fins i tot en molts de casos, objectes que no es poden veure de qualsevol altra manera. Així es va apreciar en les més de set-centes fotografies que van participar en la dissetena edició del certamen de fotografia FOTCIENCIA, que la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) celebra anualment amb el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

L'objectiu d'aquest certamen, que la Fundació Jesús Serra patrocina des de fa diverses edicions, és acostar la ciència als ciutadans mitjançant una visió artística i estètica suggerida mitjançant imatges científiques i un comentari escrit del fet que il·lustren. Un jurat format per professionals relacionats amb la fotografia, la microscòpia i la ciència selecciona com a guanyadores en diferents categories generals i “micro” imatges participants. Es pot votar per totes les fotografies en línia a través del web www.fotciencia.es.

En aquesta selecció, estan incloses les set imatges que el jurat ha considerat com a guanyadores, tenint en compte tres aspectes fonamentals principalment: l'originalitat, la qualitat artística i el contingut científic i divulgatiu.

De les fotografies presentades, l'organització en selecciona una mostra de quaranta-nou que integren una exposició itinerant que recorre diferents llocs de la geografia espanyola durant l'any.