Fotciencia

Certamen de fotografia científica FOTCIENCIA

La fotografia és una eina fonamental per a la ciència, ja que permet enregistrar elements que l'ull no percep i, fins i tot en molts de casos, objectes que no es poden veure de qualsevol altra manera. Tot això es va apreciar a les més de 700 fotografies que van participar en la quinzena edició del Certamen de fotografia FOTCIENCIA, organitzat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) juntament amb el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

L'objectiu d'aquest certamen, que la Fundació Jesús Serra patrocina des de fa unes quantes edicions, és apropar la ciència als ciutadans a través d'una visió artística i estètica que es suggereix mitjançant imatges científiques. El jurat format per professionals relacionats amb la fotografia, la microscopia i la ciència selecciona les imatges participants com a guanyadores de les diferents categories generals i “micro”. Totes les fotografies es poden votar en línia al web www.fotciencia.es.

En aquesta selecció s'inclouen tres de les imatges imatges que el jurat ha seleccionat com a guanyadores segons tres criteris principals: l'originalitat, la qualitat artística i el contingut científic i divulgatiu. Les fotografies presenten una visió artística i estètica suggerida amb imatges científiques i un comentari que descriu el fet científic que mostren.

L'organització selecciona una mostra de 49 fotografies per organitzar una exposició itinerant que recorre diferents llocs de la geografia espanyola durant un any.