CNIO

Programa Investigadors VisitantsFundació Jesús Serra

Juliol

El prestigi internacional de la ciència espanyola, juntament amb la qualitat dels estudis i de les iniciatives i els resultats que s'obtenen, permet continuar atraient l'atenció d'investigadors importants que ens visiten d'arreu del món.

La nostra fundació, convençuda de la importància de fomentar la interacció en l'àmbit de la investigació per contribuir al desenvolupament de la ciència, col·labora amb diversos organismes científics, que reben la visita de doctors de prestigi en el marca del programa Investigadors Visitants Fundació Jesús Serra. Aquesta iniciativa proporciona una beca a científics de prestigi internacional perquè visitin centres d'investigació espanyols i facin una estada de diversos mesos. L'objectiu es que puguin, d'una banda, aprofundir en la relació científica del grup d'investigació amfitrió amb el centre d'origen de l'investigador i, de l'altra, crear noves línies d'actuació a partir d'interessos científics innovadors.

Arran d'aquest programa, cada vegada hi col·laboren més entitats per promoure l'intercanvi de coneixements i el progrés. L'any 2009 va començar una relació sòlida amb el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), institució pública de referència nacional i internacional quant a la investigació, el diagnòstic i el tractament del càncer; el 2013, amb el Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC), per fomentar els avenços en l'àmbit de la cardiologia i afavorir la seva translació al tractament dels pacients. Al 2014, comencem a col·laborar amb l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC), centre d'investigació amb projecció internacional amb observatoris a Tenerife i Gran Canària.