CNIO

Programa Investigadors VisitantsFundació Jesús Serra

Juliol

El prestigi internacional de la ciència espanyola, juntament amb la qualitat dels estudis i de les iniciatives i els resultats que s'obtenen, permet continuar atraient l'atenció d'investigadors importants que ens visiten d'arreu del món.

La nostra fundació, convençuda de la importància de fomentar la interacció en l'àmbit de la investigació per contribuir al desenvolupament de la ciència, col·labora amb diversos organismes científics, que reben la visita de doctors de prestigi en el marca del programa Investigadors Visitants Fundació Jesús Serra. Aquesta iniciativa proporciona una beca a científics de prestigi internacional perquè visitin centres d'investigació espanyols i facin una estada de diversos mesos. L'objectiu es que puguin, d'una banda, aprofundir en la relació científica del grup d'investigació amfitrió amb el centre d'origen de l'investigador i, de l'altra, crear noves línies d'actuació a partir d'interessos científics innovadors.

Arran d'aquest programa, cada vegada hi col·laboren més entitats per promoure l'intercanvi de coneixements i el progrés. L'any 2009 va començar una relació sòlida amb el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), institució pública de referència nacional i internacional quant a la investigació, el diagnòstic i el tractament del càncer; el 2013, amb el Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC), per fomentar els avenços en l'àmbit de la cardiologia i afavorir la seva translació al tractament dels pacients. Al 2014, comencem a col·laborar amb l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC), centre d'investigació amb projecció internacional amb observatoris a Tenerife i Gran Canària.

Investigadors

Dr. Scott Lowe

El doctor Scott Lowe és director del programa de biologia i genètica del càncer al prestigiós centre d'investigació Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSKCC) i, alhora, director del centre d'investigació del càncer Geoffrey Beene, situat a Nova York, EUA. El Dr. Lowe és un científic de renom internacional en l'àmbit d'investigació del càncer, més concretament en senescència i supressors tumorals i en identificació de noves dianes terapèutiques. Juntament amb el seu laboratori, té una sòlida experiència en el desenvolupament de tècniques innovadores de biomedicina, inclosos models de ratolins, ARM d'interferència i genòmica del càncer.

Durant els últims anys, el Dr. Lowe ha contribuït substancialment amb avanços de coneixement en l'àmbit de la investigació oncològica, amb més de 250 articles, la majoria dels quals s'han publicat a les millors revistes científiques.

Alguns exemples recents inclouen un article que mostra com el trasplantament d'organoides permet regeneració ràpida en ratolins amb càncer metastàtic colorectal (Nat Biotechnol. juny de 2017;35(6):577), un mètode per bloquejar tumors resistents amb mutacions específiques (Nat. Med., 23(8), pàg. 929) i una estratègia terapèutica mitjançant una combinació de fàrmacs per tractar un tipus de càncer de pulmó (Nature. 30 de juny de 2016;534(7609):647).

El Dr. Scott Lowe és un líder mundial amb sòlida experiència en centres d'excel·lència reconeguts, com ara el Massachusetts Institute of Technology (MIT), el laboratori Cold Spring Harbor (CSHL) i el propi MSKCC. Ha rebut nombrosos premis com el premi Paul Marks d'investigació del càncer i és membre de l'Associació Americana per a l'Avenç de la Ciència, membre de l'Acadèmia Nacional de Ciències i antic membre del comitè de direcció de l'Associació Americana d'Investigació del Càncer (AACR).