Projecte CNB CSIC

Projecte d'investigació COVID-19

A la Fundació Jesús Serra hem adquirit el ferm compromís de preservar la seguretat i la salut de les persones. Un valor que, davant la crisi sanitària derivada de la COVID-19 que estem vivint, sembla tenir més sentit que mai.

Amb l'objectiu de reivindicar la tasca dels sanitaris, científics i investigadors espanyols i, en conseqüència, de garantir el tractament dels problemes de salut que pateix la nostra societat, hem donat 350.000 euros al Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), un dels grups d'investigació que lideren diversos projectes per protegir la població davant la infecció.

Concretament, aquesta aportació està destinada a un dels grups d'investigació del Centre Nacional de Biotecnologia (CNB) del CSIC, que des del gener passat lidera diversos projectes destinats a conèixer en detall l'estructura del coronavirus, així com el desenvolupament de les vacunes pertinents i la protecció davant el brot

En aquest context, els testos de diagnòstic han estat una tecnologia fonamental per controlar la pandèmia. Per això, durant els mesos de confinament, quatre grups del CNB-CSIC han treballat a marxes forçades amb l'objectiu de desenvolupar un test serològic que es preveu que arribi als hospitals espanyols en un termini d'un mes i mig. Segons estudis realitzats en col·laboració amb els Serveis d'Immunologia de l'Hospital Universitari de la Princesa i de l'Hospital Universitari de La Paz, aquest test permet conèixer la immunitat del 98% davant la COVID-19. Una dada crucial, atès que gran part dels contagiats presenten una simptomatologia molt lleu. El test serà produït per l'empresa espanyola Immunostep, en format kit ELISA, una de les tecnologies més fiables.