Concurs Poesia 2020 Fundació Jesús Serra

XIV Concurs de PoesiaFundació Jesús Serra

Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

El febrer de 2021 obrim la recepció de candidatures de la XIV edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra, destinat a premiar la inspiració de joves amb talents. És la XIV edició que se celebra, amb l'objectiu de continuar fomentant l'escriptura d'aquest gènere literari de què tant gaudia el nostre fundador, Jesús Serra Santamans. Si estàs interessat en participar-hi, et convidem a consultar les bases del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra.

Aquest concurs de poesia en línia anual se celebra des del 2008, i ha arribat a assolir xifres de participació pròximes als mil poemes procedents de més d'una vintena de països. Comptant amb un prestigiós jurat del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra , cerquem recompensar els millors talents, tant de la poesia juvenil com adulta; una missió que és cada vegada més difícil a causa de la gran qualitat de les obres rebudes.

Els participants presenten la seva candidatura a alguna de les tres categories existents, en funció de l'edat —A (entre deu i tretze anys), B (entre catorze i disset anys) i C (a partir de divuit anys)—, i l'únic requisit és que els poemes s'han de compondre en castellà o en català (s'atorga un premi per idioma i categoria), sense que hi hagi restriccions respecte al tema o la nacionalitat. L'objectiu del nostre certamen de poesia no és només impulsar el talent, sinó també contribuir a eliminar les barreres territorials i artístiques.

Resum de la XIII edició del Concurs de Poesia

La XIII edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra va tancar la convocatòria amb un gran èxit de participació: va rebre més de 1.000 treballs, procedents de 27 països d'origen. Aquest increment en participació i en la diversitat de les obres és conseqüència del treball que any rere any fem a la Fundació Jesús Serra.

Guanyadors

Els poemes guanyadors de la XIII edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra van ser:

CATEGORIA A – Català

Sorra i lluna - Arleth Abigail Aguilar

CATEGORIA A – Castellà

A veces veo brillar los ojos de mi madre - Miguel Sánchez Robles

CATEGORIA B – Català

No dubtis - Maria Ribas Fernández

CATEGORIA B – Castellà

Sobre lo efímero - Alejandra Bach Serra

CATEGORIA C – Català

Una simple carta d'amor - Laia Casals

CATEGORIA C – Castellà

Sobre la charca se mece... - Nicole Groning Lladosa

Consulta tots els guanyadors del Concurs de Poesia Jesús Serra.

Feliu Formosa, guanyador del I Premi Especial de Poesia de la Fundació Jesús Serra

Feliu Formosa (Sabadell, 1934) és poeta, dramaturg i traductor. Llicenciat en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona, va ampliar els seus estudis en l'àmbit de la Germanística, en què ha dut a terme la major part de la seva tasca. Ha traduït indistintament al català i al castellà. Destaca la traducció de les obres dramàtiques de Bertol Brecht, Ernst Toller, Tankred Dorst, Anton Txèkhov, Henrik Ibsen i Thomas Bernhard, entre altres autors; ha traduït poemes de Georg Trakl, Goethe i François Villon. Pel que fa a la narrativa, ha estat traductor de Thomas Mann, Hermann Hesse, Robert Mussil, Heinrich Böll, Franz Kafka, Joseph Roth o Heinrich von Kleist, i traductor d'assajos de Doris Lessing i Peter Weiss.

Respecte a la seva trajectòria poètica, va iniciar la seva carrera l'any 1973 amb la publicació de dos poemaris: "Albes breus" (Proa) i "Llibre de les meditacions" (Edicions 62). És autor d'una vintena de llibres de poesia. El seu últim treball, "Papallona de l’ombra" (Pagès Editors), es va publicar el 2018.

Formosa és un dels escriptors més guardonats en el panorama de les lletres catalanes. Ha estat reconegut amb el Premi Carles Riba de Poesia per "Llibre dels viatges" (1977); Premi Crítica Serra d’Or de Memòries per "El present vulnerable" (1980); Premi Ciutat de Palma – Joan Alcover de poesia en català amb Joan Casa i Fuster per "Amb efecte" (1986), i Premi Lletra d’Or per "Semblança" (1987). Pel que fa al reconeixement per la seva trajectòria i dedicació en el panorama cultural, ha rebut la Creu de Sant Jordi (1988); el Premi Nacional a la Traducció del Ministeri de Cultura (1994); el Premi Butaca, que honra tota una vida dedicada al teatre (2005); el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (2005); el Premi Nacional de Teatre (2007); el Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana (2006); el Premi Friederich-Gundolf-Preis per la difusió de la cultura alemanya (2011), i la Medalla de la Ciutat de Sabadell al Mèrit Cultural (2012).

Llegeix aquí els poemes guanyadors del XIII Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

Guanyadors del XIII Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra