Concurs Poesia 2020 Fundació Jesús Serra

XIV Concurs de PoesiaFundació Jesús Serra

Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

El passat mes de febrer del 2021 vam obrir la recepció de candidatures de la XIV edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra, destinat a premiar la inspiració de joves amb talents. És la XIV edició que se celebra, amb l'objectiu de continuar fomentant l'escriptura d'aquest gènere literari de què tant gaudia el nostre fundador, Jesús Serra Santamans. Consulta les bases del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra.

Aquest concurs de poesia en línia anual se celebra des del 2008 i ha arribat a assolir xifres de participació pròximes als mil poemes procedents de més d'una vintena de països. Amb un prestigiós jurat del Concurs de Poesia, volem recompensar els millors talents, tant de la poesia juvenil com adulta, una missió que resulta cada vegada més difícil a causa de la gran qualitat de les obres rebudes.

Els participants presenten la seva candidatura a alguna de les tres categories existents, en funció de l'edat —A (entre deu i tretze anys), B (entre catorze i disset anys) i C (a partir de divuit anys)—, i l'únic requisit és que els poemes s'han de compondre en castellà o en català (s'atorga un premi per idioma i categoria), sense que hi hagi restriccions respecte al tema o la nacionalitat. La finalitat del nostre certamen de poesia no és només impulsar el talent, sinó també contribuir a eliminar les barreres territorials i artístiques.

Resum de la XIV edició del Concurs de Poesia

La XIV edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra va tancar la convocatòria amb un gran èxit de participació: 1.255 treballs procedents de 32 països. Aquest increment de la participació i en la diversitat de les obres és conseqüència de la feina que any rere any fem a la Fundació Jesús Serra.

Guanyadors

Els poemes guanyadors de la XIV edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra van ser:

CATEGORIA A – Català

La Foieta, de Manuel Roig Abad. Ibi (Alacant)

CATEGORIA A – Castellà

Verano de 1994, de Karmele Ruiz de Gopegui Peláez. Bilbao

CATEGORIA B – Català

Nana, nena, nina, nona nuna, de Tània Keukenmeester Barcés. Caldes de Malavella (Girona)

CATEGORIA B – Castellà

Ni de mi casa, de Laura Hurtado Acín. Barcelona

CATEGORIA C – Català

Escriure, de Noa Abike Bazuaye Martínez. Barcelona

CATEGORIA C – Castellà

Estaré, de Carla Sanmartín. Madrid

Consulta tots els guanyadors del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra.

Antonio Colinas, guanyador del II Premi Especial de Poesia de la Fundació Jesús Serra

Poeta, narrador, assagista, traductor i crític literari, la seva obra ha estat sempre oberta a altres cultures, per la qual cosa posseeix un clar i profund sentit d'universalitat. Alhora, aquesta obra sempre té les seves arrels en la seva terra natal.

Fidel a la fusió —que sempre tant ha defensat— entre l'experiència de viure i l'experiència d'escriure, entre poesia i vida, la seva obra literària no es podria explicar sense la seva experiència vital, que passa —com molt bé ha analitzat el professor José Enrique Martínez, autor de En la luz respirada, l'edició crítica publicada el 2004 per l'editorial Càtedra— per llargues estades en diversos àmbits culturals, en què ha après i amb els quals ha dialogat, com el sud andalús (Còrdova), Madrid, Milà (Itàlia), Eivissa (Illes Balears) o Salamanca.

Llegeix aquí els poemes guanyadors del XIV Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra