XI Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

XI Concurs de PoesiaFundació Jesús Serra

Lliurament de premis de l'XI Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

El passat dia 26 de juny, a l'Ateneu Barcelonès de Barcelona, es va celebrar el lliurament de premis de l'XI Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra. Va ser una ocasió molt especial, no només perquè es van condecorar els guanyadors amb els premis merescuts, sinó perquè es va festivar l'èxit de participació en aquesta edició, amb 750 poemes procedents de 28 països.

El Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra té com a objectiu promoure l'escriptura, donar visibilitat a aquest gènere literari i recompensar els millors talents, missió cada vegada més difícil atesa l'alta qualitat de tots els poemes. El jurat, finalment, va decidir atorgar els premis a Manuel Roig Abad i Amparo López Pascual (per a la categoria A en català i castellà, respectivament), a Joel Schneider i Adrià Ibáñez Pelegrí (per a la categoria B) i a Clara Antón Jiménez i Carla Tirapu Perarnau (per a la categoria C).

El jurat estava format per prestigiosos escriptors i professionals del món de la cultura com ara Josefa Contijoch, Premi Miquel Martí i Pol de poesia (1981) i Premi de Poesia Salvador Espriu (1994), Dante Bertini, Premi La Sonrisa Vertical (1993) i el professor Ricardo Fernández Aguilá, amb la col·laboració dels joves talents Elena Medel, Premi Andalucía Joven (2006), Premi Loewe de creació jove (2013) i Premi Princesa de Girona de les Arts i les Lletres (2016), i Alejandro Krawietz, gestor cultural.

Des del 2008, la Fundació organitza el seu propi concurs de poesia anual, que ha arribat a assolir xifres de participació properes als mil poemes procedents de més d'una vintena de països, amb l'objectiu de promoure les obres d'aquest gènere literari que tant agradava al nostre fundador, Jesús Serra Santamans, i de recompensar els millors talents, el qual resulta cada vegada més difícil atesa la gran qualitat de les obres poètiques que s'envien. Amb aquesta iniciativa, la Fundació col·labora en la promoció de la lectura i l'escriptura de la lírica, gènere que el nostre fundador va conrear durant tota la seva vida amb una passió que ens va transmetre en tot moment.

Els participats presenten la seva candidatura a alguna de les tres categories existents, segons la seva edat —A (de 10 a 13 anys), B (de 14 a 17 anys) i C (a partir de 18 anys). L'únic requisit és que els poemes s'han de compondre en castellà o en català (s'atorga un premi per idioma i categoria), sense restriccions pel que fa al tema o a la nacionalitat, a fi d'eliminar les barreres territorials i artístiques.

Baixa els poemes guanyadors del 2018