XI Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

XI Concurs de PoesiaFundació Jesús Serra

Premi a la inspiració: Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

Des del 2008, organitzem un concurs de poesia anual, que ha arribat a xifres de participació d'aproximadament mil poemes procedents de més d'una vintena de països, amb l'objectiu de fomentar l'escriptura del gènere literari preferit del nostre fundador, Jesús Serra Santamans. El premi recompensa els millors talents, la qual cosa resulta cada cop més complicada a causa de la gran qualitat de les obres que es presenten al concurs.

Els participants poden presenta una candidatura a qualsevol de les tres categories segons la seva edat: A (entre 10 i 13 anys), B (entre 14 i 17 anys) i C (a partir dels 18 anys). L'únic requisit és que els poemes s'han d'escriure en castellà o català, amb un premi per idioma per idioma i categoria i sense restriccions de tema o nacionalitat. D'aquesta manera, s'eliminen les barreres territorials i artístiques.

L'any 2017, amb motiu de la celebració de la desena edició del concurs, es va publicar un llibre que recopila els poemes guanyadors del certamen fins ara.

Lliurament de premis del X Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra

El dia 20 de setembre de 2017 es va celebrar el lliurament de premis del X Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra a la seu central del Grup Catalana Occident. Es tractava d'una ocasió molt especial, ja que no només es guardonaven els guanyadors amb premis molt merescuts, sinó que es festejava la gran participació d'aquesta edició, amb 950 poemes procedents de 28 països.

El Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra té com a objectiu fomentar l'escriptura d'aquest gènere literari i donar una recompensa als millors talents, la qual cosa resulta cada cop més complicada a causa de la gran qualitat de les obres que es presenten al concurs. Finalment, el jurat va declarar com a guanyadors a Agustí Olivares i Ángel González Quesada (categoria A en català i castellà, respectivament), a Virgínia Botella Roca i Luis González Cascales (categoria B) i a Clara Antón Jiménez i Mario García Obrero (categoria C).

La nostra iniciativa promou la lectura i l'escriptura del gènere líric, el preferit del nostre fundador, Jesús Serra Santamans, i que va conrear durant tota la seva vida amb un passió desbordant que ens va transmetre.