Descobriment de nous talents musicals

Descobriment de noustalents musicals

El projecte social “Em toca!”, organitzat per l'associació del Concurs Internacional de Música Maria Canals i patrocinat per la Fundació Jesús Serra , té com a objectiu promoure la pràctica musical entre els nens i les nenes que es troben en situació de vulnerabilitat social.

En barris de Madrid, Barcelona i Sevilla es posa a disposició dels nens i les nenes de sis i set anys un piano de cua, que aquests poden tocar, possiblement, per primera vegada a la seva vida. D'aquesta manera, tenen l'oportunitat de descobrir el seu talent i potenciar-lo, que potser d’una altra manera no la tindrien, ja que “Em toca!concedeix vint beques de classes de piano durant tot el curs escolar.

Un cop finalitza el curs, l'associació torna a posar el piano de cua al carrer, perquè els nens i les nenes becats puguin exhibir les seves aptituds i tot el que han après durant
l'any a les seves famílies.

Des de la seva creació l'any 2015, el projecte “Em toca!” combat les barreres culturals, econòmiques i socials que existeixen pel que fa a la pràctica i la creació musicals, les quals se solen considerar patrimoni d'uns quants privilegiats pel talent i la formació en aquest àmbit.
Gràcies a “Em toca!”, intentem ampliar el nombre de ciutadans amb accés a instruments com el piano i contribuir així al descobriment de prestigiosos músics.