Projecte Em toca! de FJS i Concurs Maria Canals

Descobriment de noustalents musicals

El projecte social Em toca!, organitzat per l'associació del Concurs Internacional de Música Maria Canals i patrocinat per la Fundació Jesús Serra, té com a objectiu promoure la pràctica musical entre els nens i les nenes que es troben en situació de vulnerabilitat social.

Des de la seva creació l'any 2015, el projecte Em toca! combat les barreres culturals, econòmiques i socials que existeixen en relació amb la pràctica i la creació musical, que solen ser considerades patrimoni d'uns quants privilegiats pel seu talent i la seva formació.

En què consisteix el projecte Em toca!?

Em toca! És un projecte destinat a nens i nenes d'entre sis i set anys que es troben en situació de vulnerabilitat social. L'objectiu és acostar als més petits la pràctica artística amb instruments musicals, en concret els pianos de cua.

Situats en diferents barris de Madrid (Usera), Barcelona (Ciutat Meridiana i la Verneda) i Sevilla (La Macarena), Em toca! dona l'oportunitat d'experimentar la música gràcies als pianos de cua.

Les dates en què podran trobar els pianos en aquestes ciutats són:

- 04/10/2021: Barcelona - Ciutat Meridiana
- 05/10/2021: Barcelona - La Verneda
- 06/10/2021: Madrid - Usera
- 06/10/2021: Sevilla - La Macarena

A més d'interactuar amb aquests instruments, els nens i les nenes que participin en el projecte social Em toca! podran descobrir el seu talent i fins i tot potenciar-lo gràcies a les vint beques, de classes de piano, concedides per les entitats col·laboradores, que es desenvoluparan durant tot el curs escolar.

Al final del curs, els nens i les nenes que hagin gaudit d'aquestes beques podran exhibir les seves aptituds, i tot el que hagin après, a les seves famílies en unes noves jornades de pianos de cua localitzats, novament, al carrer.

Gràcies a Em toca!, intentem facilitar l'accés de ciutadans i col·lectius vulnerables a instruments com el piano i contribuir, així, al descobriment de nous talents musicals i artístics.