Levon Avagyan

Concert de Levon Avagyan, guanyador del Concurs Maria Canals, a Granada

8 de novembre

Levon Avagyan va néixer el 1990 en Erevan (Armènia) i va estudiar al conservatori estatal Komitas de la seva ciutat natal amb el professor Vagharshak Harutyunyan. Des del 2010, continua la seva formació amb la professora Milana Chernyavska a la Universität für Musik und Darstellende Kunst de Graz (Àustria).

En la 63a edició del Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona, celebrada el 2017, va obtenir tant el primer premi com el premi del públic, a més de diversos reconeixements especials. Malgrat la seva joventut, la seva carrera musical recull nombrosos guardons internacionals, com ara el primer premi de les competicions internacionals Forum per Tasti (Eslovàquia, 2015) i Roberta Gallinari (Itàlia, 2015) o el segon premi de la 18a edició del concurs Santa Cecilia (Portugal, 2016) i del certamen Isidor Bajic (Sèrbia, 2016).

Avagyan, que va ser membre del projecte cultural Kammerton (Alemanya), de la Fundació Spivakov (Rússia) i de la Fondation Clavarte (Suïssa), ha obtingut beques especials de prestigioses entitats, com la Yamaha Music Foundation of Europe, l'Ezoe Memorial Foundation i la Tokuji Munegutsu Foundation. També ha participat en classes magistrals ofertes per músics de la talla d'Arie Vardi, Dmitri Baixkirov, Hung-Kuan Chen, Paul Badura-Skoda, Klaus Hellwig i Boris Berezovsky.

Des del 2011 pertany a la Internationale Musikakademie de Liechtenstein, on participa regularment en classes magistrals i actua en el seu cicle de concerts.

Web: https://www.levonavagyan.com